Raskausjooga

Raskausjooga on syvästi levollistavaa ja voimistavaa. Harjoittelu kääntää aistit sisäänpäin ja tukee naista meneillään olevassa muutoksessa. Jooga vahvistaa tietoisuutta oman ruumiin tuntemuksista ja voimavaroista. Harjoittelu auttaa löytämään uusia liikkumistapoja, tutustuttaa hengityksen rauhoittavaan ja energisoivaan vaikutukseen ja opettaa löytämään parhaat mahdolliset asennot ja olemisen tavat muuttuvassa kehossa. Samalla suhde kohdussa kasvavaan lapseen syvenee ja nainen ottaa uusia askeleita matkallaan tyttärestä äidiksi.

Raskausjooga on ihana keidas, odotatpa sitten esikoistasi tai vaikka viidettä lastasi. Uudelleensynnyttäjälle raskausjooga voi tuoda hetken omaa aikaa lapsiarjen keskellä ja palauttaa tietoisuuden ruumiin voimista. Jooga on hyvä apu myös synnytyksen pelottaessa ja sen avulla voi työstää mahdollista aiempaa ikävää synnytyskokemusta. Kehollinen harjoittelu ja omaan ruumiiseen tutustuminen auttavat löytämään luottamuksen oman kehon synnyttäviin voimiin. Luottamuksen kasvaessa pelkokin pienenee.

Lisäksi raskausjooga voi tukea synnytykseen valmentautumista. Vahvistunut kehotietoisuus auttaa valmistautumaan synnytykseen ja tutut joogaharjoitukset  voivat toimia hyvänä kivunlievityksenä jännittävän hetken koittaessa. Joogaava synnyttäjä osaa usein kuunnella kehonsa viestejä, jolloin hän löytää itselleen tarvittavan rauhan sekä voiman tutuista liikkeistä, lepoasennoista ja hengityksistä.

Olen kouluttautunut raskausjoogaohjaajaksi pitkäjänteisesti monien eri opettajien ohjauksessa.
Marraskuussa 2017 valmistuin sertifioiduksi Birthlight-raskausjoogaohjaajaksi kokeneen ja sydämellisen Françoise Freedmanin oppilaana.

Katso raskausjoogakurssien aikataulut kohdasta Viikkotunnit ja kurssit!

Voit myös tilata yksityisen raskausjoogatunnin (1,5-2 h) kotiisi tai koota oman ryhmän. Ota yhteyttä niin mietitään yhdessä mikä toimisi parhaiten!